Logo Humaniora Color SVG

Wil je inschrijven in een van onze scholen, check dan eerst de vrije plaatsen.
Neem dan contact op via 03 776 55 88 of 03 777 71 11 of stuur een e-mail naar info@donboscoschool.be.

Surf naar www.naarschoolinsintniklaas.be. Daar kan je lezen wanneer de aanmeldingen plaatsvinden en hoeveel vrije plaatsen er nog zijn voor het lopende schooljaar en het volgende schooljaar. Meer info vind je ook onder de foto's.

Wie hulp nodig heeft om een school te vinden kan ook langsgaan bij het Loket Onderwijs (Welzijnshuis, Abingdonstraat 99).

Vragen? Bel gerust naar 03/ 776.55.88 of mail naar info@donboscoschool.be

Openschooldagen

Een goede schoolkeuze is belangrijk. Alle scholen bieden kwaliteit.
Ze worden allemaal geëvalueerd door de onderwijsinspectie. Toch zijn er verschillen tussen scholen.
Om de school te kiezen, die het beste past bij jouw voorkeur, nodigen we je uit om deel te nemen aan de Openschooldagen.

Wanneer zijn de openschooldagen?
Op vrijdag 02-02-2024 en maandag 05-02-2024, om 9 en 13.45 uur.
Deelnemen is gratis. Inschrijven is verplicht en kan tot en met woensdag 17-01-2024.
Schrijf je in
Inschrijven schooljaar 2024 - 2025
In Sint-Niklaas verlopen de inschrijvingen voor basisscholen via een aanmeldingsprocedure.
Hoe dit verloopt kan je bekijken in een webinar (beschikbaar in de loop van december 2023). Hieronder lees je de belangrijkste data met betrekking tot de inschrijven voor 2024 - 2025.

Voorafgaande inschrijvingsperiode broer/zus en kind van personeel
AIs je kind geboren in 2022 en heeft het een broer of zus op de basisschool of werk jij (ouder) op de basisschool? Schrijf rechtstreeks in op de school van broer/zus of waar jij werkt tussen dinsdag 9 januari 2024 en vrijdag 9 februari 2024 (tijdens de schooluren).
Alle andere kinderen melden zich aan

Meld je kind aan

Meld je kind aan tussen dinsdag 27 februari 2024 (9 uur) en dinsdag 19 maart 2024 (11 uur). Het tijdstip van de aanmelding speelt geen rol bij het verdelen van de vrije plaatsen.

Het resultaat van je aanmelding
Je ontvangt het resultaat van je aanmelding via e-mail op vrijdag 29 maart 2024 in de loop van de dag. Je kan het resultaat ook bekijken door in te loggen in het eigen aanmeldingsdossier.
👍 Je kind krijgt een toewijzing. Je kan je kind inschrijven.
👎 Je kind krijgt een weigering voor een of meerdere scholen. Je kind komt op de weigeringslijst.

Schrijf je kind in op school
👍 Heb je een toewijzing?
Maak een afspraak op school. Schrijf je kind in tussen 22 april 2024 en maandag 13 mei 2024 (tijdens de schooluren).
👎 Heb je geen toewijzing?
Schrijf je kind in tijdens de vrije inschrijvingsperiode: vanaf donderdag 23 mei 2024 om 9 uur. Ga daarvoor langs in de school van jouw keuze.

Vrije plaatsen
Raadpleeg de vrije plaatsen vanaf donderdag 16 mei 2024.
Alle info rond het inschrijven vind je hier